Keresés ebben a blogban

2012. november 23., péntek

Barbie torta

Egy kedves barátnőm kicsi lányának csináltam a születésnapjára. Imádni való kicsi lány akinek örömmel teljesítettem a kívánságát. Barbis legyen, epres legyen, rózsaszín legyen.
Epres joghurtbombát készítettem alapnak és egyszerűen bevontam fondánnal.
Nézegettem a neten, hogy miként is csináljam. Rengeteg változata van már a Barbis tortának is. Kinek mi a szimpatikus ahhoz kezd hozzá. Sikerült döntésre jutnom, bevásároltam ami kellett és hajrá.
Kisütöttem a piskótát, megkentem eper lekvárral, feltekertem. Külön figyeltem rá, hogy ne nagy tekercsek legyenek, hanem picik, mutatósak. Nekiláttam a krémnek. Az egyik legegyszerűbb és legfinomabb krémek egyike. Joghurt, tejszín és gyümölcs kell hozzá, na meg minimális cukor. Ha túl sok kerül bele eltűnik a gyümölcs Isteni íze. Miután kész voltam egy műanyag tálat kibéleltem fóliával és az aljára és oldalára tettem piskótatekercset. Öntöttem bele krémet, kb a felét, majd jött egy réteg piskóta tekercs, hogy legyen tartása a tortának, ne dőljön el. Maradék krém, piskóta tekercs az aljára + egy tányér, hogy egyenes legyen majd be a hűtőbe. Miután összedermedt ( ez kb 2 óra) kifordítottam a tálból és vékonyan bevontam margarinos krémmel, másképp tönkre megy a fondan rajta, elkezd "izzadni". Ezek után kinyújtottam a fondánt, ráraktam, majd jöhetett a baba, a virágok.
Persze nem úgy sikerült ahogy én akartam. A bombának legközelebb ( ha lesz legközelebb) magasabbnak kell lennie, mert így eléggé lent kezdődött a szoknya része a babának. A fondán kicsit töredezett egy helyen, de azt szerencsére el tudtam tüntetni a derékra kerülő fondánnal. Majd jöttek a virágok. Kicsi lányom is segített kiszúrni őket :) Majd lelkesen mondta, hogy hová is ragasszam.
Mikor kész lett csillogó szemmel nézte és mondta, hogy neki is csináljak majd ilyet, mert szerinte gyönyörű. Még ha nem is értettem vele egyet, határozottan jól esett a dicsérete.

Hozzávalók:

tészta: 9 tojás
          9 evőkanál cukor
          9 evőkanál liszt
A tojásokat ketté választjuk, a fehérjét kemény habbá verjük. A cukrot a sárgájával habosra verem majd hozzákeverjük a lisztet. Végül a kapott masszát fellazítjuk a tojásfehérjével. Óvatos mozdulatokkal mert ha nem akkor nem jön fel a piskóta. Kikent tepsi tesszük és előmelegített sütőben kisütjük. Ha kész még melegen feltekerjük egy konyharuha segítségével, így nem fog törni a tészta.

Tölteléke: eper lekvár, ízlés szerinti mennyiség.

Ha kihűlt a piskóta akkor megkenjük és újra feltekerjük.

krém:  5 dl epres joghurt (jogobellát szoktam használni)
           5 dl tejszín (lehet hulala és állati tejszín fele-fel arányban)
           2-3 evőkanál cukor, ha valaki édes szájú tehet bele többet
           ha lágy a krém akkor 2 kis csomag zselatin 3-4 kanál langyos vízben feloldva
           eper
A tejszínt kemény habbá verem majd óvatos mozdulatokkal hozzákeverem a joghurtot és az epret. Én a biztonság kedvéért tettem bele zselatint, miután feloldódott a vízben tettem hozzá kevés krémet, kikevertem csomómentesre majd újra kicsi krém, kikeverni és már mehet is a krémhez. Összekeverni és kész is. Ha csak pohárkrémnek készül felesleges bele a zselatin.

fondán: 1 evőkanál zselatin
             6 evőkanál víz
             1 evőkanál margarin
             2 evőkanál méz
             porcukor amennyit felvesz, kb 80-90 deka.

A zselatint vízzel elkeverjük, mivel én rózsaszínű fondánt szerettem volna így 4 kanál víz és 2 kanál piros ételfesték keverékét használtam. Felmelegítettem a margarinnal és mézzel együtt, csak melegíteni szabad, forralni nem! Miután felmelegedett levenni a tűzről és az átszitált porcukrot apránként hozzáadni. Hozzátesz, simára kever, hozzátesz, simára kever. Egy idő után már annyi porcukor van benne, hogy kézzel lehet gyúrni. Ruganyos, ne túl kemény legyen a fondán. Ha kész fóliába kell tekerni, zacskóba rakni és és pihentetni. Fél napot minimum. Célszerű előző nap elkészíteni. Nyújtani keményítővel vagy porcukorral megszórt nyújtódeszkán lehet. Ha nagyon törik akkor margarinos kézzel gyúrjuk át. A recept Kiskuktától van

A virágok készülhetnek fondanból vagy marcipánból. Én az utóbbiból csináltam. Mindig van itthon egy kevéske belőle.

margarinos krém: 10-15 deka margarin
                           20-30 deka porcukor
a puha margarint habosra keverni a porcukorral majd vékonyan! be kell kenni vele a tortát

Mikor vittük és meglátta Zsozsika boldogan csillogott a szeme, nagyon-nagyon örült neki. Öröm volt nézni :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése