Keresés ebben a blogban

2012. november 22., csütörtök

Pizza - ahogy én csinálom

Sokszor olyan nehéz kitalálni, hogy milyen ételt készítsek a kis családomnak. Ha megkérdezem Őket, akkor általában a "nekem mindegy" válasz hangzik el.
Ma választaniuk kellett, ez azért könnyebb.

A, pizza - ami a hűtőben található feltéttel

B, kínai édes-savanyú rizzsel

A pizza mellett döntöttek :)

Elkészítése egyszerű, cserébe finom és laktató.

Hozzávalók:

tészta:  0,5 liter langyos víz
            4 dkg élesztő
            csipetnyi cukor
            liszt amennyit felvesz, kb. 60-70 dkg (lágy, jól gyúrható legyen)
            3-4 evőkanál olaj ( ha van oliva de jó bele a sima étolaj is)
            só

Az élesztőt a langyos vízben, a cukorral megkelesztjük. Hozzátesszük a lisztet, sót és az étolajat. Alaposan összegyúrjuk majd letakarva duplájára kelesztjük.

Míg kel a tészta, elkészül a pizzaszósz. Ezzel nekem most nagyon könnyű dolgom volt, 1 üveg házi, fűszeres paradicsomlevet felforraltam és kicsit sűrítettem ketchuppel. Már kész is volt a szószom. A paradicsomlé  ötlet Limarától van, én egy kicsit változtattam rajta, többek közt nem főztem kethcup sűrűségűre, hanem csak paradicsomlé maradt illetve a rozmaring szerintem nagyon jól illik hozzá.
A tésztát margarinnal vagy olajjal kikent tepsibe nyomkodjuk, megkenjük a szósszal és mehetnek rá a finomságok. Én most szalámit, virsli karikákat, kukoricát és sajtot tettem a gyerekek pizzájára. A felnőtteké kapott pár karika csípős paprikát is.
Kb 20-30 perc alatt készre sütjük 180 fokos sütőben.
Ennyi tésztából 1 pizzasütőnyi és egy normál tepsinyi adag jön ki, nem túl vékony de nem is túl vastag tésztával. Olyan pont jó :)


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése