Keresés ebben a blogban

2013. november 30., szombat

Mézeskalács kicsit másképp - tönköly és rozslisztből, édesítőszerrel

Holnap már advent első vasárnapja, meggyújtjuk az első gyertyát a koszorúkon. Kezdődik a várakozás, a lelki felkészülés a karácsonyra. A legszebb ünnepre. Már gyerekként is imádtam, szerettem sétálni a feldíszített központban, találkozni a "télapóval", anyuval sütni, díszeket készíteni. Aztán volt egy időszak amikor csak a rohanás maradt, amikor szenteste hullafáradtan fát díszítettünk majd elaludtunk. Aztán megszülettek a gyerekek és minden más lett. Titokban készíteni az adventi naptárt, a lakást díszíteni. Látni a gyerekek örömét mindennél többet ér.
Megtanultam mézeskalácsot sütni a kislányom kedvéért, aztán kiderült, hogy a férjem is szereti, a kisfiam pedig sose ellenkezik ha van :)
Már nyúznak egy ideje, hogy csináljuk. Ma apa disznóvágáson van, mi pedig itthon hármasban, hát akkor hajrá. Igen ám, de menet közben derült ki, nincs itthon szódapor. Márpedig az Ő kedvenc mézesükbe az kell. Boltba már ma nem mentünk, majd holnap, de azért, hogy ne maradjanak süti nélkül csináltunk egy próbasütést. Teljes kiőrlésű tönkölybúzából és világos rozslisztből készült a finomság, akácmézzel és édesítőszerrel.
Szerintem és a minik szerint is finom lett :)


Hozzávalók:

12,5 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
12,5 dkg világos rozsliszt
4 evőkanál akácméz (más méz is jó)
5 dkg olvasztott margarin
5 ml folyékony édesítőszer
1 tojás
1,5 teáskanál sütőpor
2 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék

A mézet a margarinnal mikróban összeolvasztottam. A liszteket a sűtőporral, édesítővel, fűszerkeverékkel összekevertem majd hozzáadtam a langyosra hűlt mézet és a tojást. Összegyúrtam. Lehet hogy kell még bele egy kevéske liszt és a tönkölyből tettem még egy keveset hozzá. Puha de nem ragadós tésztát kell kapjunk.
Kicsit pihentetjük, Én 2,5 órát hagytam letakarva a konyhapulton.
Lisztezett (tönköly vagy rozsliszt) nyújtódeszkán vékonyra nyújtjuk majd szaggatjuk.
Nekem ebből az adagból 2,5 tepsi mézes lett.
Sok nem fog maradni belőle mert csak eszik a minik és eszik :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése