Keresés ebben a blogban

2013. július 8., hétfő

Sárgabarack muffin csokidrazséval

Mert nyári szünet van és a gyerekeknek is kell kedvezni :) és mert a gyümölcs is fontos a sok vitamin miatt. Elkészítése egy kicsit időigényesebb de még így is hamar össze lehet "dobni".
Nekem szerencsém van, az udvaron vagy egy sárgabarack fa és idén roskadásig van ezzel a mennyei finomsággal. Reggel ébredés után csak kisétálunk egy tállal a kezünkben, leszedjük az érettebbeket és megmosás után már ehetjük is a barackot. Ráadásul 100%-ban BIO barack, mióta itt élünk csak a szilvafa volt egyszer permetezve, de csak azért mert másképp nem lehetett megmenteni. Azóta se került elő a permetező. Jobb így a gyerekeknek is minden gyümölcs.


A süti miatt hétvégén nyúzott csinikém, de valahogy nem volt hozzá kedvem, hogy megcsináljam. Na meg nem is volt ötletem, hogy miként is készüljön, mert nem eszi ám meg a kisasszony a barackot ha darabokba van benne hanem csak pürésítve. Mivel most műtét utáni regenerálódós időszak van nála, így naná, hogy a kedve szerint készítem el a sütit. Ha a gyerekek szeretnék még segíteni is tudnak, a leglelkesebbek akkor voltak az enyémek, mikor a drazsé került a tetejére :) Figyelni kellett, hogy ne csak egyék a cukrot, hanem díszítsék is vele a sütit :)

Érdekes, ami nem ment a hétvégén ma hipp-hopp megvolt. Felkeltem és tudtam milyen is lesz a barack muffin :)

Hozzávalók:
0,5 kg megmosott, apróra vágott sárgabarack
15 dkg cukor
20 dkg liszt
1 teáskanál sütőpor
2 tojás
2 teáskanál vanilia eszencia
1,5 dl étolaj
tetejére 5-6 dkg színes csokidrazsé

Az apróra vágott barackot egy edénybe felteszem főni és hozzáteszem a cukrot. Mikor már kellően puha és sok levet eresztett összeturmixolom és félreteszem, hogy kicsit hűljön. A lisztet, tojást, sütőport, étolajat, vaniliát egy tálba teszem és összekeverem. Hozzáadom a sárgabarack turmixot és alaposan összekeverem. Formába öntöm, Én szilikonosat használok, akinek nem ilyen van ne felejtse el kikenni a formát margarinnal vagy olajjal, vagy épp beletenni a papírkapszlikat.
Sütés előtt még ráteszem a tetejére a csokidrazsét majd mehet is be az előmelegített sütőbe. Kb 18-20 percig sült 180 fokos sütőben.
Ebből az adagból 15 db lett nekem.


Nem a legszebb sütemény de a gyerekek szerint nagyon finom :) Én nem kóstoltam, de még ma elkészül a diétás verziója, arról majd nyilatkozok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése