Keresés ebben a blogban

2013. július 29., hétfő

Talmácsi Károly főzött fagylaltja

17 éve ettem először itt és magasan verte az összes többi fagylaltot amit addig kóstoltam. Igazi főzött fagylalt, gyümölcsdarabokkal ha épp gyümölcsöst eszünk, vajkaramellából ha épp azt választjuk. Szível-lélekkel készíti a fagylaltot évtizedek óta. Ugyanott és nagyrészt ugyanazon embereknek, na meg az átutazóknak akik szintén visszatérő vendégei lesznek. Mert hozzá vissza kell menni, mert azt az ízt máshol nem érzi az ember.
A mai világban már majd minden városban van "kézműves fagyi". De sajnos az a tapasztalatom, hogy csak kiírják de sok helyen egyszerűen porból kikavarják a fagyit és beledobnak pár gyümölcsöt. Vannak helyek ahol finomakat készítenek de Talmácsi bácsi fagyija nekem/nekünk a favorit :)





A szakmát még az édesapjától, Talmácsi Károly cukrászmestertől tanulta, akinek a Kunszentmártonban lévő műhelyét Talmácsi József működteti. Talmácsi Károly Tősredőn, a Tisza-parton nyitott egy fagylaltozót és a nyári hónapokban ott dolgozik és csinálja a finomabbnál finomabb hűsítő nyalánkságokat. Nagyon könnyű nála bűnbe esni, nekem legalábbis. De a hétvégén bizony a cukormentes létem felfüggesztettem pár gombóc fagylalt erejéig.

Megérte!

A mogyorós fagylaltjánál egy finomabb van, és az a diós fagylalt. Meg a vanilia, a málna, a citrom, a csokoládé, a puncs és még sorolhatnám.

Nem tudom miként csinálja, hogy van rá ideje, de akármikor megyünk Ő ott van és kiszolgál mosolyogva :) Hatalmas a választék, kedves és gyors a kiszolgálás a legnagyobb melegben is. 

Ha valaki arra jár semmiképpen ne hagyja ki, még egy kis kitérőt is megér, hogy a főzött fagylatot nyalogatva sétáljon az ember a Tisza parton.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Móni!

    Egy apró tévedésre hívnám fel a figyelmét.

    A Talmácsi Fagyizó, ami Tőserdőn van, és ahol Ön is járt, nos ennek Talmácsi Károly az üzemeltetője.

    Talmácsi József Kunszentmártonon visz cukrászdát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Péter!

      Köszönöm a helyreigazítást.
      Javítottam is.

      Törlés