Keresés ebben a blogban

2013. szeptember 22., vasárnap

Almás pite ahogy anyum csinálja :)

Almás pite :)

Gyermekkorom egyik kedvenc süteménye. Anyum mindig így csinálta/ csinálja és Én így imádtam/imádom. Vékony tészta és nagyon-nagyon-nagyon sok töltelék. Nem csak almával lehet csinálni ám, meggyel, cseresznyével, alma-körte verzióval is Isteni finom.



Receptje roppant egyszerű, bemásolom ide anyum leírását :)

"30 dkg lisztből, 10 dkg vajból, 1 tojásból, 1 deci tejfölben elkevert 1,5 dkg élesztőből, csipet sóból, 1 kanál cukorból tésztát gyúrunk. Jól kidolgozzuk, 2 részre osztjuk, kinyújtjuk. az egyik részt kikent tepsibe tesszük, megkenjük jó sűrű meggyel (magozott meggyhez cukrot és búzadarát rakjál), vagy reszelt, párolt almával (kevés cukor és fahéj kell az almához) ráhelyezzük a másik , a másik kinyújtott tésztalapot, cukros vízzel megkenjük és forró sütőben megsütjük."

Ennyi :) és nem több, talán csak annyi a változás, hogy én a párolt almához keverek 1 csomag vaniliás pudingot. A meggyhez is lehet és akkor nem kell bele a búzadara.
A mennyiség a gyümölcsből tetszés szerinti. Én mindig sokat teszek bele mert szerintem úgy finom, na meg a gyerekek szerint is :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése