Keresés ebben a blogban

2013. október 31., csütörtök

Almás galette teljes kiőrlésű tönkölylisztből.

Almánk idén nagyon sok lett, nem győzzük enni, inni. Szerencsére.
Napok óta ennék valami édességet, a ma reggeli fahéjas keksz  megsütése után pedig valami fehéjas mellett döntöttem, így e szerint keresgéltem egy kicsit a neten.  Egy blogon találtam ezt a receptet. Nagyon jól hangzott, annyi, hogy Én a cukrot xilittel helyettesítettem, a tésztájába meg tettem őrölt mogyorót.
Nagyon finom lett :) Érdemes hozzáfogni és elkészíteni.



Hozzávalók:
12 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
6 dkg őrölt mogyoró
5 dkg xilit
1 tojás
6 dkg vaj
2-3 szép alma felszeletelve
fahéj
tetejére kevés xilit rászórva.

A lisztet a vajjal elmorzsoljuk majd hozzáadjuk a mogyorót, tojást, xilitet és egy kevés fahéjat. Összegyúrjuk, lágy puha tésztát kapunk.
Egy sütőpapíron vékonyra nyújtjuk, az almát megpucoljuk és vékonyra szeljük majd szépen elrendezzük a tésztán, ügyeljünk arra, hogy a szélein kb 2 centi maradjon üresen.
Megszórjuk fahéjjal, kb 1 dkg xilitet is szórunk az almákra majd az üresen maradt széleket visszahajtjuk. Előmelegített sütőben körülbelül 20 -22 perc alatt sül meg.
Nagyon omlós, nagyon finom és nagyon laktató.

Jó étvágyat hozzá :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése