Keresés ebben a blogban

2014. július 26., szombat

Diós keksz - tönkölybúzával és xilittel

Nemrég volt az én drága kicsi fiam születésnapja. Többféle süteményt sütöttem az elmaradhatatlan torta mellett. Mivel édesanyám és apósom is diétázik (utóbbinak csak kellene, de sajnos nem nagyon foglalkozik vele) és én se eszem magas szénhidrát tartalmú ételeket, így készült egy kis diétás keksz is.
Egyszerű de nagyszerű. Mikor párom megkóstolta hümmögött egy keveset de azért kérte a következő darabot :)



Hozzávalók:

15 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
15 dkg fehér tönkölybúza liszt
20 dkg puha vaj esetleg margarin
20 dkg durvára tört dió
1 citrom leve és reszelt héja
késhegynyi sütőpor
14 dkg xilit
2 db tojás
1 teáskanál vanília eszencia

Az összes hozzávalót egy tálba tesszük és összedolgozzuk, ha szükséges kevés lisztet teszünk hozzá (függ a tojás nagyságától), az a lényeg, hogy lágy de nem ragadós tésztát kapjunk. Kicsit pihentetjük, én kb 2 órát hagytam a hűtőben, majd diónyi golyókat formálunk, két tenyerünk között lelapítjuk és sütőpapíros tepsibe tesszük. A tetejét megkenjük tojásfehérjével de ha épp nincs akkor pici tej is jó erre a célra. Előmelegített sütőben, 170-180 fok kb 8-10 percig sütjük. Mikor kivesszük még puha de ahogy kihűl ropogós lesz és finom.
Dobozva téve hetekig eláll(na) :).

Jó étvágyat!

2 megjegyzés: