Keresés ebben a blogban

2013. április 22., hétfő

Zabkorpás túró rudi muffin

A családnak csináltam a "hagyományos" cukros, fehér lisztes verziót és miközben sült és illatozott kellőképpen ráéheztem magam is. A diéta miatt a cukor és fehér liszt tiltó listán van, így egy kicsit variálnom kellett, hogy Én is tudjak enni. De sikerült :)

Hozzávalók:

25 dkg sovány túró
3 tojás
3 evőkanál zabkorpa
2,5 evőkanál süssina édesítő
1 teáskanál vanilia eszencia
1 teáskanál sütőpor
3 mandarin vagy 1 narancs leve
5 dkg 85%-os étcsokoládé
7,5 dkg olvasztott vaj

A tojást ketté választjuk és a fehérjét kemény habbá verjük.
A túrót összekeverjük a tojás sárgájával és az édesítővel. Hozzáadjuk a vanilia eszenciát, a mandarin levét, sütőport, a vajat és a zabkorpát. Összekeverjük.
Az étcsokoládét apró darabokra törjük vagy kés segítségével faragjuk.
Összekeverjük.
Végül hozzáadjuk a tojás fehérjét és óvatos mozdulatokkal összekeverjük.
Muffin formába töltjük és kisütjük. Nem tudom mennyi ideig sült. Tűt szúrtam bele és mikor már nem tapadt rá tészta akkor tudtam, hogy kész. Kb 15 perc lehetett.
170-180 fokos sütőben kell sütni.

10 db lett belőle

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése