Keresés ebben a blogban

2013. május 23., csütörtök

Eperdzsem

Végre megnyitott az eperföld a közelünkben, mikor láttam a kiírást már kosarat is ragadtam és irány szedni ebből a mennyei finomságból. 2 óra alatt 11,5 kiló epret sikerült leszedni + az a mennyiség ami a hasamban landolt, mert nem tudtam ellenállni :)
Ebből az adagból most eperdzsem készült, normál cukros (persze nem sok cukorral) és diétás is, hogy én se maradjak ki semmiből.
Elkészítésük egyszerű az ízük remek, gyermekeim még langyosan ettek belőle, szintén langyos kenyérre kenve :) Mind a ketten azt mondták, hogy így finom ahogy van és az eperdzsem a kedvenc.



Hozzávalók:

3 kiló megtisztított, megmosott eper
1 kiló cukor
3 vagy 4 csomag dzsemfix (ha 3 csomaggal teszünk bele akkor folyósabb lesz, van aki azt szereti, mi a zselésebb állagot favorizáljuk)

Az epret kézzel összenyomkodom majd kézi turmixal pépesítem, nem baj ha maradnak benne nagyobb darab eprek. Hozzáadjuk a cukrot és a dzsemfixet, összekeverjük majd felforraljuk. Pár perc forralás után alaposan lemosott és lecsepegtetett üvegekbe töltjük. A kupakokat rátesszük és pár percre a tetejére fordítjuk majd visszafordítás után hagyjuk kihűlni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése