Keresés ebben a blogban

2013. május 23., csütörtök

Vaniliás eperdzsem

Volt itthon 2 rúd vaniliám, gondoltam kipróbálom milyen is vele a dzsem.
Én még nem kóstoltam, a "revizorok" pedig később érnek haza. Csinikém oviban, párom dolgozik. Kisfiam mondott róla "kritikát" egyszerűen csak annyit: "kérek még, anya"
Ennél talán nem is kell több :)



Hozzávalók:

2 kiló megmosott, megtisztított eper
2 rúd vanilia
65 dkg cukor vagy nyírfacukor
2 vagy 3 csomag zseléfix (2 csomaggal folyósabb az állaga, ha valaki úgy szereti)

Az epret a főzőedénybe tesszük, kézzel összenyomkodjuk, kisfiam szerint gyurmázzuk. Lelkesen csinálta, majd elégedetten nyalta le a kezéről az Isteni epermasszát.Én szoktam még kézi turmixal törni a gyümölcsön. Hozzáadjuk a 2 rúd vanilia kikapart magjait majd beletesszük a héját is. Belemegy a cukor és a dzsemfix, összekeverjük és mehet is a tűzre. Állandó kevergetés mellett felforraljuk majd még 5-6 percig rotyogtatjuk.
Alaposan kimosott és lecsepegtetett üvegekbe töltjük. Tetejét rácsavarjuk és rövid időre a felfordítjuk végül hagyjuk kihűlni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése