Keresés ebben a blogban

2013. május 14., kedd

Epres túrótorta

Mert itt van végre az eperszezon, mert nagyon szeretjük és mert május 13.-án volt a 7. házassági évfordulónk és én ezzel a tortával leptem meg párocskámat.
Elkészíteni viszonylag egyszerű, miniket is be lehet fogni segíteni az íze pedig finom.
Legalábbis akik ettek belőle azt mondják :) Én a diétám miatt kihagytam a kóstolást.


Hozzávalók

Tésztához:

20 dkg liszt
7 dkg cukor
10 dkg vaj
1 tojás
1 narancs reszelt héja
1 teáskanál vanilia eszencia.

A hozzávalókat összegyúrjuk majd egy 20 szeletes tortaforma aljába nyomkodjuk. Villával megszurkáljuk és 180 fokos sütőben megsütjük. kb 10 perc alatt kész.

Míg a tészta sül összeállítjuk a krémet:

50 dkg áttört túró
1 citrom reszelt héja és leve
10 dkg cukor (ha valaki édesebben szereti tehet bele többet)
3 evőkanál tejföl
1 kávéskanál vanilia eszencia
4 deciliter tejszín
2 csomag habfixáló
2 csomag zseléfix
50 dkg eper

tetejére piros zselé 

A túrót a citrom héjával, levével, a tejföllel, cukorral és a vaniliával kikeverjük. A tejszínt a habfixálóval kemény habbá verjük majd hozzákeverjük a túróhoz. A megmosott, megtisztított eper nagy részét feldaraboljuk és a krémbe keverjük. Pár szemet félreteszünk a díszítésre. Beleszórjuk a 2 csomag zseléfixet. Óvatos mozdulatokkal összekeverjük majd a kisült, de még a tortaformában lévő tésztára öntjük. A maradék eperrel kedvünk szerint díszítjük, majd a tetejére meleg víz segítségével elkészítjük a piros zselatint és ráöntjük. A hűtőbe tesszük, hogy összeálljon a torta.

Díszítésre:

4 deciliter tejszín
8 dkg porcukor
2 csomag  habfixáló
babapiskóta


1,5-2 óra múlva 4 deciliter tejszínt kemény habbá verünk 8 deka porcukorral és 2 csomag habfixálóval. A tortáról levesszük a tortaformát. Az sütemény oldalát bekenjük tejszínnel majd  méretre vágott babapiskótával körbe rakjuk. Én 2 csomag 20 dkg-os piskótát használtam el, de megmaradt a gyerekeknek a piskóták egy része. A maradék tejszínt kinyomó zsákba tesszük és díszítjük vele a tortát.

Kicsi lányom a tortával, végig lelkesen segített nekem :)



Leírni bonyolultabb volt mint elkészíteni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése