Keresés ebben a blogban

2013. december 13., péntek

Túrós alagút - karácsonyi sütiversenyre

Férjem munkahelyén karácsonyi partit tartanak. A sütiket a dolgozók viszik, elég csalafinta módon oldották meg :) Karácsonyi sütiverseny keretében várják a finomságokat. Z-m kívánsága volt, hogy túrórudi muffint süssek. Na de annyit??? Így gondoltam kicsit másképp csinálom. A tésztát nem kapszlikba teszem, hanem őzgerinc formába és így majd szeletenként tudják enni, mondjuk variálni kellett a tésztán is, hogy legyen tartása. Itthon nagyon kevés liszttel készítem, csak a túró finom íze érvényesül. Most is igyekeztem megőrizni az ízt, remélem sikerült:).  Mellé még készült mézeskalács is,  a minik segítettek kisütni, díszíteni :)



Hozzávalók 1 őzgerinc formához:

25 dkg túró
15 dkg liszt
15 dkg cukor
2 teáskanál sütőpor
10 dkg olvasztott vaj vagy margarin
1 citrom leve
3 tojás
3 evőkanál tejföl (opcionális)
1 vaníliás cukor
5 dkg kandírozott narancshéj ( lehet saját készítésű vagy boltban vásárolt, Én az aldiban vettem)
10 dkg csoki (a mikuláskor felhalmozott csokirengetegből hasznosítottam)

A tojást kettéválasztjuk, a habját kemény habbá verjük. Ha nehezen akar felverődni akkor tehetünk hozzá egy csipet sót és hipp-hopp kész lez :) A tojás sárgájához hozzátesszük a villával összetört túrót, a cukrot, az olvasztott vajat, a citrom levét, a vaníliás cukrot. Összekeverjük, hozzáadjuk a lisztet és a sütőport. Ha túl sűrű lett az állaga akkor beletesszük a tejfölt, nekem bele kellett tennem. Összekavarjuk, végül beletesszük az apróra vágott kandírozott narancshéjat és az apróra tört csokit (egy zacskóba tettem a kibontott mikulásokat és a húsklopfoló segítségével kivégeztem őket). Ezekkel is összekavarjuk, majd  hozzáadjuk a kemény habbá vert fehérjét. Óvatos mozdulatokkal összeforgatjuk majd sütőpapírral kibélelt őzgerincformába öntjük.
Előmelegített (180 fokos) sütőben készre sütjük.
A teteje aranybarna legyen, de csináljunk tűpróbát. Ha a tűre ragad tészta és a teteje már aranybarna akkor takarjuk le és úgy süssük tovább.

Kihűlés után megszórtam egy kis porcukorral, még minta is került rá. Mégiscsak karácsonyi buliba készült :)


1 megjegyzés:

  1. Kedves webmester,


    Észrevettük, hogy sok finom receptek talállhatók a blogodon, és egyúttal szeretnénk bemutatni neked az új honlapunkat, http://www.osszesrecept.hu/ ahol a felhasználók válogathatnak több mint 110 000 összegyüjtött receptek közül. Naponta növekedik a látogatók száma, ami jelenleg a több mint 30 000 klikket jelent. Az oldalon szintén talállható egy rangsor a leggyakrabban látogatott blogokról. Ha hozzácsatolod a te blogodat is, mi indexeljük a recepteket, és a felhasználók ezután receptjeidet könnyen megtalállják a keresőnk segítségével, majd a recept klikkelése után átirányítja őket a te blogodra. Tehát egyre több látogatód lesz az oldalon. Ne aggódj, minden teljesen ingyenes.

    Osszesrecept.hu testvéroldalai megtalállhatók világszerte. Nagyon örülnénk, ha a te blogod is része lenne ennek a nagy családnak.

    Ha bármilyen kérdésed van, kérem lépj velünk kapcsolatba, szivesen segítünk bármivel.

    Üdvözlettel,
    Tünde
    info@osszesrecept.hu

    VálaszTörlés