Keresés ebben a blogban

2013. december 23., hétfő

Eperlekváros csíkos keksz

Keresgettem a neten, hátha találok valamit ami jó lesz a karácsonyi csomagba. Konyhavirtuóznál találtam meg. Igaz Ő aszalt áfonyával készíti, de én inkább a házi eperlekvárt vettem elő hozzá.
Rögtön dupla adaggal készítettem, hisz van itthon 2 ellenőröm, akik minden sütemény alaposan kielemeznek és ahhoz persze enniük kell belőle, jó sokat :)

Hozzávalók:

25 dkg vaj
14 dkg porcukor
2 tojás
2 csipet só
2 teáskanál vanília aroma
44 dkg liszt

Töltelék:
1 üveg házi eperlekvár (persze tökéletesen jó a bolti is)

A lisztet a vajjal elmorzsoltam majd hozzáadtam az összes belevalót és összegyúrtam. Lefóliázva betettem a hűtőbe, nálam egy éjszakát töltött ott. Kivettem, kettévettem és téglalap alakúra nyújtottam. A 20x30-as tényleg jó méret :) 5 egyforma csíkra vágtam. Négyet megkentem eperlekvárral és szép sorban egymásra raktam őket. A sima került a tetejére. Betekertem folpakba és igyekeztem még jobban egymáshoz préselni a lapokat. Bekerült a mélyhűtőbe. A másik felével ugyanígy jártam el és az is került a mélyhűtőbe.
Majd 1 órát voltak bent, mikor kivettem, kicsomagoltam az oldaláról az újaimmal lesimítottam a kifolyt lekvárt majd kb fél centis szeletekre vágtam éles kés segítségével. Sütőpapíros tepsibe kerültek és 175-180 fokos sütőben kb 10 percig sültek.

A dupla adag jó ötlet volt, a felét még azonmód eltüntette a család, ahogy ehető hőmérsékletűre hűlt :)

Jó étvágyat hozzá!

Fotó hamarosan, teljesen lemerült a gépem.....






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése